seminggu sebagai suami isteri

seminggu lepas kenduri dah selesai majlis, mama bagi pendapat buat sikit kenduri, kalau ikut cakap2 orang tua, macam kenduri penutup la, tanda kita bersyukur majlis da selesai dengan selamat...so ikut adat jawa, selalunya diorang akan buat bubur hitam putih. gambar bubur tu x sempat nak click2, sebab x buat sendiri pun, tempah kat jiran...
gambar lebih kurang macam kat bawah ni

[gambar ceduk dari blog fromintankitchen.blogspot.com]

jadinye, kita ikut la yang mana baik, orang kata cakap orang tua ni kalau ikut pun tak da ruginya, kalau x nak percaya adat2 tu, kita buat atas niat bersedekah kan..

so buat la sikit bubur hitam putih tu, then hantar ke tabika mama, sedekah pada anak-anak tabika..

p/s : moga saya dan hubby diberi kebaikan di dunia dan akhirat, amin...

1 Response to "seminggu sebagai suami isteri"

  1. Encik H says:

    dapat la merasa jugak...hehehe...amin...ya rabbal alamin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme