doakan sinar untuk kami

Pertengahan tahun yang tidak menggembirakan buatku..permohonan pindah ku tidak berjaya...huhuhu sedih rasanya...memang la banyak mulut yang akan berkata, banyak tangan yang akan menaip, ayat-ayat yang cuba menyabarkan ku..tapi yang menghadap kehidupan ni..tak lain tak bukan aku...yang berulang alik bawak anak ni aku..yang jaga anak seorang ini aku..yang nak menghadapi perbelanjaan kehidupan macam ni aku..yang penat badan ini aku...

Dalam masa sama kesian jugak dekat encik suami..nak menanggung perasaan rindu pada isteri & anak (aku pernah tinggalkan alisya dengan daddynya, dan aku cuba hidup sendiri, ternyata aku lebih rela penat jaga anak dari menanggung rindu pada anak, berat perasaan menanggung rindu, padah pada diri, tidur ku jadi tak lena, makan tak lalu, at least kalau penat jaga anak, boleh tidur lena dan makan masih berselera)..dia nak berulang alik perjalan yang semakin jauh untuk bertemu kami lagi...huhuhu

Sekarang aku hanya tunggu keputusan proses rayuan, harap ada sinar untuk kami sekeluarga..cukuplah 7 tahun berulang-alik dengan keluarga, 3 tahun ber pjj dengan suami..penat dah rasanya...Lagipun untuk kali ni pjj tu bukan untuk satu jangka masa sekadar setahun atau masa yang singkat, ia adalah jangka masa yang sampai pencen..Jadi pengorbanan harus dibuat...Alisya pun makin meningkat usia memerlukan perhatian kami, semalam dia nak ajak aku main, tapi aku dah penat, haaa mule la rase nak nangis je, nak marah anak kecik lagi, bukan dia paham pun..huhuhu Lepas tu takkan kami tak nak mengembangkan keluarga, Alisya pun nak adik juge, so sampai bila nak tinggal berjauhan kan...

Mungkin sampai masanya jika sinar yang di nanti tak kunjung tiba...penamatan perkhidmatan pula menjadi perancangannya..baik aku berhenti kerja, cari kerja lain dari duduk dalam zon begini yang amat sengsara rasanya..Baik aku tukar kerja walaupun gaji kecik at least kami semua bawah 1 bumbung...bila buat pemeriksaan kesihatan sampai aku di diagnosis ada masalah insomnia..hohoho horror membacanya..

Ok lah..sekurang-kurangnya bila luah pada blog ni, kurang sikit bebanan yang tertanggung di hati, wassalam..

1 Response to "doakan sinar untuk kami"

  1. Sabar...take it easy..lg fkr lg serabut...just berdoa & tawakal...insyaAllah pasti ada jwpnnya nnt...Allah xkn menguji hambaNya jika hambaNya xmampu hadapi...be strong...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme