Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Bantuan untuk mataku

Sebenarnya aku ni memang rabun, sejak dari zaman matrikulasi aku dah berspek mata, aku rabun jauh..dulu bila belajar dalam dewan kuliah atau duduk di belakang kelas memang aku memerlukan bantuan spek mata untuk melihat.

Tapi aku tak pakai selalu, bila di kelas je aku berspek mata sampailah ke zaman universiti.

Lama kelamaan, bila dah bekerja aku dah malas nak berspek, sampai lah ke la ni..kiranya dah 10 tahun aku tidak berspek mata..

Masa pregnant Heliza, aku rasa rabun aku makin teruk..kadang-kadang aku tak nampak pun subtitle di tv..encik husband tengok elok je dia kata dia nampak.

So lepas bersalin ni aku pun gi la cek mata ku ini. Lepas di cek, memang optometrist tu kata tahap kerabunan mata belah kanan 100, dan belah kiri 175, dan tiada masalah silau.

So aku pun decide nak buat lah 1 spek, sebab rasa tak syok lah bila orang nampak jelas, aku tak jelas, bila aku tak nampak jelas mula la aku tak amik port apa orang cakap..hahaha


Tadaaa..tua dah rasa bila kena pakai spek..😅

posted from Bloggeroid

0 Response to "Bantuan untuk mataku"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme