wise man once said

"Kalau dah ditakdirkan dia untuk kita, sekarang tanggungjawab kita untuk jaga dia, jadi kalau dia buat silap, kita yang kene ubah dia, tegur dia, ikhtiar lah macam mana, doa lah macam mana pun, sebab dia tanggungjawab kita sekarang ni, itu yang orang dulu-dulu amalkan..(~ye lah orang dulu2 jodoh mak ayah yang tentukan, buruk baik, huduh, jahat kita pun tak tau, bila mak ayah suruh kawin, kita kahwin je la..)" ~ibu kepada seorang kawan bagi nasihat ini


ada kaitan juge kan dengan kata-kata kat bawah ni...


“We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.”
~Tom Robbins (American Novelist. b.1936)



mode : teringat (lepas baca dan dengar banyak sangat kes cerai yang terjadi) ~ingat, penceraian adalah perkara yang paling dibenci Allah swt, nauzubillahiminzalik...

0 Response to "wise man once said"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme