Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Bila emak bantu jaga anak

"Assalamualaikum, shad nak tak join kursus cpcm kat PUO?" tu la ayat dari officemate last 2 weeks. CPCM tu kursus wajib bagi skim perkhidmatan aku.

Mulanya aku menolak sebab memikirkan nanti kesian mak aku kena jaga 4 orang cucu sekaligus (bukan kerja mudah, umur cucu dah la kecik-kecik lagi 2y8m,2y,10m,2m, especially afia(10m) ada masalah jantung, memang kena bagi full attention gak sebab takut dia jatuh ke apa, dia tengah meligat nak berdiri, kesian mak aku). Mak aku dengar perbualan aku dengan officemate tu, terus dia suruh aku terima je kursus tu, tak pa dia jaga pelan-pelan, katanya.

So aku pun call semula officemate bagitau setuju terima, tapi dalam hati masih ada rasa kesian, bersalah, berat hati. Walaupun happy sebab nama dah terpilih, kalau nak tunggu turn ntah bila pulak nanti.

Alhamdulillah dah selamat berkursus 4 hari.

Kadang-kadang kita memang tak nak susahkan orang tua, tapi adakala keadaan membuatkan kita masih memerlukan bantuan mereka, huhu bertabahlah.

Alisya, Aimi, Afia & Sofea

posted from Bloggeroid

0 Response to "Bila emak bantu jaga anak"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme