Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

belasungkawa -alfatihah buat allahyarhamah wagina-

malam selasa yang lepas dapat 1 mimpi...dalam mimpi tu kami 1 family macam tengah mencari kubur embah yot(panggilan untuk moyang kami). so bangun dari tido teringat2 juge mimpi tu, aku diam je..x nak cakap ape2, sbb org cakap kalau mimpi buruk jangan citer nnt jadi betul..so aku pun buat dono je..
on friday lepas keje terus balik ipoh...penat gile, tido kul 9.30 da tido...pas tu bangun sok pagi mama bgtau yang embah yot meninggal malam semalam...
gulpss..
betul la mimpi aku...aku pun cite kat mama pasal mimpi tu..then mama pun ckp die pun de mimpi arwah bapak, n embah wedok..
perginya satu2nya moyang yang tinggal..arwah memang banyak ckp..tapi dia die dah banyak lupa..tapi if cite dulu2 sume die ingat...
mase mama mula2 bersalin (maksudnya masa nak bersalinkan aku), embah yot ni la yang tinggal teman tunggu mama kat hospital..
1 lagi mama cakap embah yot ni buat keje teliti, kalau die potong sayur tu mmg same je la sizenye...mulut bising kalau nampak bende x perfect...kalau bab keje kawen tu mesti die nak masuk campur juga la..kelakar juge, kalau ade kenduri ape2 mesti org teringat die la..kalau potong sayur mesti org cakap ni "kalau wak kuweh nampak ni.."maksudnye kitorang ni potong sayur x cantik la tu..hahaha..kalau buat bunga rampai potong daun pandan tu mesti halus gile la..
ok that's the reason why hari ni pakai serba hitam ~ala2 berkabung..

0 Response to "belasungkawa -alfatihah buat allahyarhamah wagina-"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme