Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

tertanya

questions for today...

soalan 1 : kenapa terdapat segelintir ibu dan ayah yang terlalu taksub agar anak yang dilahir kan dapat menjadi sukses seperti mereka?tindakkah di dalami isi hati si anak...tidakkah di teliti rekod pencapaian anak2..tidakkah di dampingi si anak bertanya apa yang diigini mereka..sehingga yang menjadi terlibat secara tidak langsung adalah rakan2 dan pengajar2 si anak ini...mendengar rintihan si anak yang ibu dan ayah nya terlalu taksub ingikan anaknya pandai ilmu hisab sedangkan anak itu bukan ke arah itu bidangnya..

soalan 2 : berkatkah ilmu yang diberikan apabila segelintir mereka berjaya lulus dengan cemerlang namun segelintir lagi gagal dengan jayanya?

soalan 3 : pahamkah mereka dengan apa jurusan yang diambil?

soalan 4 : akan kekalkah sikap si murid sebegitu teruja memegang pen dan kertas pada hari terakhir sama seperti hari pertamanya????

soalan 5 : betulkah menantu itu baik jika dia sering memberi hadiah kepada bakal mentua?ikhlaskah hati si menantu itu sebenarnya?ataukah dia hanya berpura di sebalik hadiah?

soalan 6 : akan kekalkah sikap si muda menghormati yang tua, apabila sudah dirasakan tempat itu seperti dia yang punya?adakah si tua akan tertolak berpusing hampir terjatuh akibat si muda yang kelaparan, seperti tiada lagi makanan yang terjual?

ok that's all i wanna write about what i'm thinking lately when i see peoples around me, the way they act, the way they speak, the way they smile, they way mingle around...hmm..human..human..human..

0 Response to "tertanya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme