Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

madu & habatus sauda

Sebenarnye saya memang agak concern berkaitan pemakanan supplement, sebab memang sedar dari kecik badan ni jenis kurang daya tahan, masa umur 4 tahun appendix da kene buang, huk3..then selalu muntah sampai penah jugak muntah kat sekolah. so memang ade je food supplement yang saya makan, tapi since da keje ni, macam malas je, kalau terasa nak beli baru la amalkan, then bila da abes, malas da nak sambung..tahun ni ari tu gila makan VCO, amalkan sampai dah 3 botol..then lepas kahwin, macam malas nak makan ape2 pun supplement.

Tapi tadi ade sorang kakak office ni cite pasal semalam die pegi farmasi untuk buat cek kesiahatan 20 organ badan, so saya pun macam berminat, alang-alang dah nak singgah farmasi kan, so try la check..

Lepas dah check tu, memang sah la, daya tahan badan sy memang tak kuat, pharmacist yang check tu die tau, saya ni cepat demam, selsema, batuk, paru-paru pun tak tahan [die teka saya selalu mandi malam, saya kata mandi malam x mungkin, tapi may be saya drive awal pagi gile since 4 tahun lepas sampai la ke hari ni setiap isnin, sejuk duk dalam kete aircond kan].

Then dia kata kene jaga pemakanan sebab walaupun sihat dan bmi ok, tapi kene jaga kadar kolesterol hampir tinggi [memang ade je kes badan kurus pun kolesterol tinggi], reproductive system aka organ peranakan sangat good tau, hahaha, then ape lagi eh, tulang sume ok, jantung ok, tapi kulit kering [hehehe memang agak malas nak sapu losyen tiap2 hari, sapu ikut mood]. nerve system sy not so ok, die tanya selalu lenguh-lenguh tak?saya kata memang selalu lenguh pun.



Lepas da selesai check tu, pharmacist tu cadangkan saya ambil Madu Sidir and Habatus Sauda. Tadi da cuba minum, sedap madu tu, and habatus sauda tu bila kite belahak, ade rase herba yang wangi, best...hehehe Bagi yang membaca ni, saya tak boleh nak kata benda ni bagus dan berkesan tapi memang dah termaktub yang dua2 sumber tu memang disarankan untuk kita amalkan, amalan pemakanan sunnah kan, jadi why not kan [sedangkan Yahudi tu pun amalkan Habatus Sauda, kenapa tidak kita, maksudnya bukan suruh jadi Yahudi tapi kita tau yang Yahudi ni kan bijak amalkan benda yang bagus]

1 Response to "madu & habatus sauda"

  1. Anonymous says:

    sedap nih...sellu isteri saya kasi mkn...hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme