Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

buat kerja lambat, buat kerja cepat

Sejak dari awal kerja aku memang tak suka bawak balik kerja ke rumah (sebab tak nak campur adukkan hal kerja dengan personal life) jadi sebanyak mana pun kerja, aku cuba habiskan kat office jugak kalau tak habis esok datang kerja sambung la buat ape susah, lagipun kerja ni bukan macam time belajar dulu, bukan ada final exam pun, yang nak pulun sangat. Selalunya bila musim final exam je la yang terbawak balik kerja ke rumah sebab nak habiskan marking paper kan.

Tapi aku selalu pelik dengan ada satu golongan manusia ni jenis pekerja yang suka stay back, orang semua dah balik, dia still lagi kat office, sabtu ahad datang kerja. Ada tau orang macam ni, bagi diorang bekerja adalah hobi..

Lantaklah kalau korang nak jadikan kerja tu hobi, tapi yang menjadi persoalan sekarang ni, even though diorang ni dah kerja lebih masa, tapi kerja diorang tetap tak habis-habis, siap boleh mintak hasil kerja kita ni pulak, aku ni yang sabtu ahad balik jumpa family, malam pun aku goyang kaki, baring-baring tengok tv sambil on-line pun boleh siap kerja...
huhu bukan la nak masuk bakul angkat sendiri kan, tapi tu la hakikatnya, aku geram sekarang ni!!!!


2 Response to "buat kerja lambat, buat kerja cepat"

  1. Anonymous says:

    Geram pasai apa la plak nih???

    (^_-)V says:

    geram la syik nak amik keje kite je..=(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme