Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

puting botol susu berkerak

Kerap tak puting botol susu anak korang berkerak? Berkerak means, ade macam ketul2 susu melekat especially di celah tepi puting botol susu. Rasanye Alisya ni setiap 2 bulan kena tukar puting botol susu dia. Sebab dah 4 kali aku beli set puting botol dia ni sepanjang setahun ni. 
Aku mencari jugak tips nak bersihkan puting botol and make sure tahan lama puting botol ni. Macam-macam respond aku baca :

1. Ada yang kata kena bersihkan botol susu segera lepas habis anak kita minum susu. (ni memang aku ade apply kat umah, tapi kalau botol kat taska wallahualam la kan)

2. Ada yang kata jenis susu penyebab puting tu senang berkerak atau tak.(ni aku rase sama je..dulu awal2 alisya pakai susu Anmum, and now Dutchbaby, same je..)

3. Ada yang kata guna pembersih jenama pureen tu. (ni memang aku guna)


Puting botol Alisya tu paham-paham la, kalau nak beli, kena beli 2 terus, tak de jual satu, then 2 tu harganya RM 24.90 (standard price) kalau rajin cari la yang ade discount selalu boleh dapat RM19.90, tapi kalau masuk cost pos RM7.00 same gak kan, membazir lagi ada..Kalau nak jimat better beli 2 set, dengan harga RM19.90 & cost post RM7.00, dapat la jimat RM1.00..hahahaha nampak tak permainannya di situ. Nasib la Alisya, ko dapat mak lecturer maths + berjimat cermat ni..:P

ni baru sampai semalam..thanks to www.littlewhiz.com.. :)

Bukan tak cuba bagi Alisya botol yang guna puting susu biasa, tapi die tak mau..so mummy redha je la sayang...(T_T)

1 Response to "puting botol susu berkerak"

  1. SYANI says:

    Kerak susu tu memang tak dpat elak.
    Tu sebab memang kena spare puting banyak2.

    Nanti satu masa anak dapat penyakit suka gigit puting.. lagi nak kena spare banyak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme