Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

kronologi kelahiran1st baby-part 2

23/12/2012
3.45 petang-labour room
Masuk labour room, doc cek bukaan lagi, still 8 cm, so kene tunggu 10 cm jugak, masa tu aku memang rasa nak teran sangat-sangat, tak tahan dah..doc n nurse baik je, tapi aku yang dah x macam orang je rasenye, aku dok menahan sakit macam dalam citer hollow man masa die kene cucuk suntikan nak bg die invisible tu..tak lama lepas tu, encik hubby masuk, jam dah kul 4, doc cek lagi bukaan, dah bukak 10 cm..so die dah bg tips mcm mana nak teran, aku yang dalam keadaan nak tahan sakit, nak dengar tips die lagi, so aku pun ikut je la, en hubby pun dah siap2 pegang tangan aku, masa ni air mata jangan cakap laju je keluar, tak sanggup rasenye nak tahan sakit ni..
Bila sakit datang aku kene teran sekuat hati, so aku buat macam ape yang dipesan, 1st teran nampak dah rambut baby(ni hubby yg bgtau, berani gak la die tengok, hehe), then die bg support lagi bg semangat kat aku, go mummy, boleh teran lagi, aku push kali ke-2, keluar sampai takat hidung, and last kali ke-3 alhamdulillah lahirlah zuriat kami tepat jam 4.50pm...
Hubby azan n iqamatkan baby, then lepas tu letak kat atas dada aku, huhu rase gembira sangat terus cium dahi baby..nurse amik baby bawak pegi mandi, n hubby pun diminta keluar nak buat sesi menjahit pulak..
Tapi yang tak sedapnya, koyak aku besar, sebab nurse tu bgtau kulit aku jenis kulit nipis, jarang melayu kulit nipis macam, kulit cina slalu macam tu, so aku kene jaga betul-betul la jangan lasak, kene planning gak sebab aku senang beranak, macam-macam la die dok sembang ngan aku masa nak jahit tu, mungkin die tak nak bg aku tido sebab aku dah rase lega,penat n ngantuk sangat, masa jahit tu aku dah tak rasa ape macam nak terlena je, lalok je rase, aku nak cepat-cepat je settle, memang la ade part-part terasa sakit, especially masa nk jahit kulit luar tu, tapi x leh lawan sakit contraction dekat-dekat nk bersalin tu, huhu ngeri bile ingat balik..
Pukul 6 ptg siap, aku disorong masuk ke wad, masa ni semua dah ade kat luar menunggu, family aku n family in law, terharu rase..huhu
To be continued to part 3

alisya & mummy ditolak masuk ke wad..

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 Response to "kronologi kelahiran1st baby-part 2"

  1. SYANI says:

    Along pun kulit tau fu fa gak.. Banyak kena jahit... hari kedua & ketiga memang hazab la juga nak duduk bangun..

    (^_-)V says:

    Alhamdulillah start smlm dah lega skit nak jalan, kalau x terkepit-kepit seksa betul macam ade pisau kat punggung je rase..all the best along untuk yg ke3 ni nnt..:)

    mr icham says:

    Hehehe..tau fu fah...amyway tahniah...baru tau hazabnya....nie takde cerita pasal terberak ke, maksudnya dah diberi ubat berak siap2 la tue...sebab ada orang kadang2 nurse lupa bagi...

    (^_-)V says:

    Aah dah siap2 buang sume sebelum delivered, tunggu dalam wad tu pun x tenang, in**a sebelah katil dok meracau macam die sorang sakit nak bersalin, Alhamdulillah dapat cepat masuk labour room..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme