Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

kronologi kelahiran 1st baby - part 3

23/12/2012
wad sri inai 9-2, hrpb
6.15 pm
Kat wad ni lah aku ditempatkan, Alhamdulillah wad sorang full, so aku ditempatkan kat wad berdua, huhu risau betul kalau aku ditempatkan kat wad bilik sorang-sorang sebabnya aku pikir nanti malam-malam payah kalau wad sorang, nak tinggal baby kot-kot aku nak pi toilet..partner katil sebelah aku deliver subuh tadi, kakak tu lahirkan anak yang ke-3, baby girl juge..
Masa ikut masuk wad, mama n hubby je di bagi masuk sebab dah abes waktu melawat, diorang siapkan letak barang keperluan aku and mama ajar aku susukan baby..Alhamdulillah baby terus pandai menyusu, tak lama mak guard datang bgtau masa melawat dah abes, so diorang pun terpaksa la balik, tinggal la aku and baby, tapi malam nanti hubby nak datang hantar makanan, lega sket hati, hehehe
Lepas dah susukan baby, baby tido aku pun baring kejap, huhu dalam hati lega, bercampur sakit tang bawah tu, mata nak terlelap, tapi duk renung je baby..sume perasaan bercampur, hehe tak sempat lagi nak bersembang dengan kakak sebelah tu, tak de mood lagi..
7.45pm
nurse datang cek temperature n bp aku, and die tanya baby dah kencing berak ke?seriously aku blurr, aku jawab ntah, hahaha peh tu die senyum je, terus die tengok punggung baby, "berak dah ni.." die yang tolong cucikan kui3, adoi aku x sangka plak baby ni cepat betul beraknya, tadi baru je susukan die..ok lah aku tengok macam mana die bersihkan baby tu, peh tu aku dah tau la kan..kejap2 aku intai la diapers, cek die kencing/berak..
Hubby datang bawak makanan, tapi mane la lalu nak makan, yang aku nak rasenye tido je masa tu..aku makan sikit je, 2 3 suap..dalam hati mula la pikir bestnye kalau time ni diorang amik jagakan kejap baby ni, bagi ibu-ibu yang baru deliver ni rehat kejap, tapi dah memang hosp gov, macam tu kan, nak wat cam ne..
Hubby balik, hati sedih sebenarnye, kene tinggal kat wad sorang-sorang, tapi pikir +ve esok pagi hubby datang balik, aku doa biarla aku rase cepat je pagi..and mula lah malam pertama aku di wad, menjaga baby, huhu memang seksa dan aku mengaku sangat tak selesa, dengan aku yang still lemah, nurse datang cek 3 jam sekali, dalam masa tu, doc pun ade datang, nak susukan baby lagi, nak cek die kencing/berak lagi nak tukar lampin, aduh, nak bangun dari katil amik barang tu terseksa betul..memang aku tak tido langsung, and aku still x bercakap lagi dgn kakak sebelah tu, huhu biar la, aku emosi pun x stabil lagi..
24/12/2012
6.00 am
Kakak tu mintak tolong tengokkan anak die, die nak gi mandi..aku senyum angguk je, kejap aku selak langsir sebelah tu jenguk baby kakak tu, nasib baby die x meragam, macam baby aku jugak, senang..
Pas die mandi aku pun nak mandi gak la, dah berlengas dah kat bahagian bawah ni,tak selesa betul rasenye..aku pun pesan benda sama la kat die, tolong tengokkan baby, hehe lepas dah mandi tu baru la aku rase ok sket, happy pun ade sebab hubby nak dtg, and nurse kate within 24hours je stay hosp, kalau condition aku n baby ok, so petang ni aku dah bley balik..yeayy sambil-sambil tu aku dah mula sembang dengan kakak tu, hehehe
8.00 am
Hubby datang bawak bantal baby kesian baby aku tido tak berbantal semalam, sembang-sembang jap dengan die, die pun pengsan semalam, ye lah penat dari pagi sampai ke malam, ulang alik hosp..tak lama pas tu die balik, ye lah belum masa melawat lagi..tunggu kul 1 nanti hubby datang lagi..
Aku sambung sembang dengan kakak tu, anak die jaundice, memang jelas la, nampak anak die kuning sampai nak gelap muka baby tu jadinye..kalau ok, die boleh balik tgh hari nanti, tapi esok kene bawak baby gi hosp lagi, cek jaundice..anak die kecik je, 2.5kg, hehehe kalau letak sebelah-sebelah memang nampak la baby aku ni besar compare dengan anak die..
1.00 pm
Husband and anak-anak kakak tu datang, die pun siap nak pulang dah..hubby pun dah sampai, sambil tengok diorang siap-siap balik..aku pulak yang rase tak sabar nak tunggu petang nak balik jugak, hehehe kosong dah la katil sebelah ni...
4.30 pm
Dapat partner baru, die ni belum bersalin lagi, tunggu bukaan, cikgu sekolah, nak lahirkan anak sulung gak..die dok risau-risau je..aku pun sembang-sembang dengan die, aku kate moga selamat sumenye..die jenis bukaan lambat kot, sebab dari semalam jalan tak bukak lagi, tapi tanda dah keluar..pas tu datang doc, bgtau kalau tak bukak jalan jugak, malam ni die kene induce, paksa bersalin, and kalau x boleh bersalin, kene operate..huhu so ade borang-borang die n hubby die kene sign, aku dengar je la kan dah doc tu cakap kuat..
5.30pm
hubby pun datang dengan mama and adik bongsu aku, hubby gi settle sume urusan nak check out, and kitorang kat wad kemas-kemas barang sume...lepas siap sume, salam-salam dengan partnet katil sebelah and family die, yeayyyy Alhamdulillah dah boleh pulang....:)

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 Response to "kronologi kelahiran 1st baby - part 3"

  1. SYANI says:

    LEpas beranak memang takleh nak tidur lena walopun kita ngantuk sangat2..

    mr icham says:

    Ana dulu lepas bersalin leboh dalam labour room sementara nak tunggu doktor jahit...lama jugak, 2 jam lebih pasal 11 09 11 tue date ramai bersalin agaknya...hahaha...tapi pengalaman tengok baby kuar memang la buat menitis air mata ooo...along, mat jemi bila lagi nak merasa tengok???hahaha...

    (^_-)V says:

    Along:tu la tido2 ayam je, teringat kat baby lagi..
    Angah:achik pun mengalir air mata tengok baby keluar,terharu pulak bile teringat balik..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme