Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Doakan embah

Satu-satu nya embah wedok (nenek) yang tinggal, moyang Alisya &Sofea untuk side aku. Side suami pun tinggal tok nek je.

Alkisah lepas raya, mungkin embah aku ni letih lepas seronok melayan anak cucu balik beraya.



Berita yang kami dapat minggu lepas dari mak cik aku.

Embah aku sekarang usianya anggaran 80an aku pun tak tau usia sebenarnya. Di rumahnya ade bersama mak cik aku tinggal disitu.

Dulu sebelum kahwin memang rutin aku tiap minggu bawak mak aku gi menjengah embah, dah kahwin jengah jugak tapi tak setiap minggu, komitmen lain pulak kan, dah pindah jauh ni lagilah jarang menjengah.

Last week pun aku gi jengah embah di rumahnya saje nak temankan dia bawak mak and anak-anak aku, buat ramai kat rumahnya, supaya dia tak teringat sangat penatnya tu. Lagipun dia memang suka, Alisya kan suka sembang, bising la sikit rumah bila ada budak kecik.

Petang semalam pakcik dan makcik aku bawak embah ke hospital untuk prosedur yang telah ditetapkan.







Besar keluarga embah aku ni, anak 10, cucu 30, cicit 13. So kami anak cucu cicit embah mendoakan embah sihat-sihat sahaja.

Dulu masa bujang pernah merasa jaga embah dihospital, sekarang maaf la tak dapat berbuat demikian, dengan komitmen yang sedia ada.


Gambar raya tahun ni dari group whatsapp keluarga kami. Tahun ni tak dapat berkumpul bersama sebab turn beraya bersama family suami. So harap tahun depan dapat berkumpul bersama dengan embah yang sihat dan semua.

posted from Bloggeroid

0 Response to "Doakan embah"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme