Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Prolonged jaundice for my baby [episode 1]

Betullah kata orang, setiap anak itu berbeza, dari mengandung sampai melahirkan sampailah mendidik membesarkan mereka..

Pengalaman mengandung anak ketiga ni tersangatlah mudah, tak de alahan, berat aku pun maintain tak sibuk berat naik, pendek kata memang mudah lah, Alhamdulillah..

Hari ketiga umur baby, bila nurse klinik kesihatan buat lawatan ke rumah untuk memantau ibu dan anak..nurse sarankan bawa baby ke klinik untuk cek kuning sebabnya mummynya darah O+ve..huhu aku & husband bawa lah baby ke klinik..huhu bacaan birubilinnya tinggi sikit dari border..nak tak nak, doktor minta ke hospital, untuk phototheraphy..😓 menangis lah di dalam hati, pasrah..

Serah diri dan baby ke wad 6C di HRPB, dan menunggu baby duduk di bawah lampu phototherapy tu sambil tunggu untuk dapat katil...nasiblah anak no 2 dulu pun pernah kena masuk wad sebab jaundis, so mental dah boleh terima kebarangkalian yang akan terjadi..

Sigebu dah kena get ready nak duduk bawah lampu..

Sampai ke petang aku hanya diberikan kerusi malas..satu bilik tu (ade 6 kerusi malas) semuanya berpenghuni termasuk aku..dan baby bersama lampu birunya diletakkan di sebelah kerusi malas aku..memang kalau pertama kali masuk ke wad 6C dan kena duduk atas kerusi malas macam ni kau boleh meroyan. Tapi sebab aku ada pengalaman sebelum ni, so aku pasrah. Aku azam bf baby, bagi dia berak kencing dan duduk kan dia bawah lampu tu semaksimum mungkin supaya cepat bacaan result turun, esok pagi membolehkan kami discaj.

Semalaman aku tidur di kerusi malas tu, nasiblah aku bawak minyak panas urut kaki, perut bagai..kalau tak mau krem kaki ni..baru 3 hari bersalin kan..huhu

Esoknya bila doktor sahkan bacaan jaundis baby turun, so kami boleh discaj..Alhamdulillah leganya..

Sambung ke episode 2...

posted from Bloggeroid

0 Response to "Prolonged jaundice for my baby [episode 1]"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme