Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

dapur oh dapur

Al-kisah dapur ku,
Konon-konon nak bergaya and nak senang, tak mau dah pakai gas cooker, so aku pun beli la induction cooker since belum kawin lagi, dah niat nanti kalau aku pindah rumah, at least aku dah ade dapur sendiri..Lagipun agak praktikal untuk guna induction cooker di rumah aku yang sememangnya selalu ditinggal-tinggal, sebab jarang masak kan...Tapi selepas 7 bulan digunakan, permukaan kaca induction cooker tu dah retak, may be sebab aku belasah je kan, periuk basah, kuali basah sume aku guna je induction cooker (aku baru terbaca rupenya induction cooker ni more preferable untuk dry kitchen)


Last 2 weeks encik hubby dah belikan dapur yang baru, gas cooker, hehehe tempat pun dah berpindah..Last week seronok aku memasak sebab cuti panjang hehehe (lepas labour day terus aku sambung cuti sampai ke hari mengundi).

Tinggal oven aku tu tak de tempat nak letak. Kalau la tak pindah tahun depan memang aku dah besarkan dapur ni, salah satu impian aku nak ade dapur yang lengkap, hehehe walaupun tak rajin masak, tapi aku suke masak and suke tengok benda tu kemas. Nak buat buat pintu tutup bawah cabinet tu pun kena tunda memandangkan ntah sampai bile nak duk kat umah ni. 

Aku teringin nak ade dapur yang macam dalam rancangan memasak, complete sume ade, nak ape, blender, mixer, oven, microwave, pakai je, tak yah nak simpan-simpan dalam cabinet, lepas tu ade bar tempat suami and anak-anak lepak sambil menyembang masa aku memasak, wahh bestnye, macam gambar kat bawah ni..

source : IKEA

2 Response to "dapur oh dapur"

  1. SYANI says:

    Suka gak dapur yang ada island tapi ruang dapur rumah ni terhad la pulak..erm....

    Anonymous says:

    kalo mcam pic bawah sekali tuh...mau kita tdo kat dapur ajele jawabnye...hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme