Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

tudung mahal..tudung murah..

Isu hangat ni masa kini...Tapi kalau tanya pendapat aku yang paham sangat kepayahan nak mengolah idea dan mendapatkan registered paten ni..sebab aku pun ade 1 bahan yang sampai sekarang belum berjaya dipatenkan..aku berjaya setakat mohon no file paten je, dah dapat no file permohonan tu pun dah boleh masuk pertandingan anugerah harta intelek tau, belum lagi kalau berjaya dapat paten..Bahan aku tu pun tak siap-siap lagi..hahaha ntah bile la nak dapat hak paten aku pun tak tau..ok lupakan lah pasal hal aku tu...



So back to the topik, bagi aku janganlah kecam dia bila dia buat macam tu, diam-diam sudah la. Lantak kat dia, dah fesyen tudung layer2 tu rekaan diorang, biaq pi la nak jual tudung tu mahal ke murah ke, it's all about effort...sapa suh hang pa beli kalau dah tau tudung tu mahal..banyak lagi tudung lain kat pasaran, duit kita, so kalau rasa tak suka tak payah beli..Tudung saji pun hado kalau nak..hehee just joking...

Kalau kita tengok designer lain, tak kisah lah tudung ke, atau produk lain, contoh lah barangan LV, GUCCI...ade produk diorang yang rakyat marhaen macam aku ni mampu beli ke?nan hado kan..dah kalau purse pun 10k pejadah nye aku nak beli..so bila Mawar kata "Jika ingin berfesyen, ikutlah kemampuan diri.." betullah dia kata tu, tak perlu kite nak sentap bagai dengan ayat tu..

Sepanjang hidup aku, aku pun tak pernah beli tudung mahal, tudung aku tak pernah berharga lebih dari 45 hengget, kalau aku beli tudung A***NI sampai melayakkan aku jadi ahli tu, aku beli time diskaun, 3 helai RM100, hahaha means that sehelai baru 30++, sebab aku tau, aku tak mampu..So dok diam-diam sudah..beli je lah ape yang mampu..

Tapi aku rasa isunya bukan pembeli, isunya sekarang ni, penjual & pereka tudung tiruan tu la..ala, benda ni senang je, kalau dah kita tau kita tiru orang, lepas tu kalau kena tangkap, diam-diam sudah la, tak yah la nek menegakkan benang yang dah basah mengerekot..Sama macam ko duk dalam dewan exam, terang-terang ko ditangkap meniru, so masa tu ko nak pertahankan diri ke, bgtau yang ko tak meniru padahal dah terang lagi bersuluh...

Lagi satu isu zaman sekarang ni, adalah si keyboard warrior.....diorang ni macam dia sorang je tak buat dosa, orang lainlah yang berdosa sesaja..Golongan ni memang tak leh nak kata apa lah kan, mungkin dia ingat dengan membayar bil telco bulanan ataupun setakat pakai wi-fi free diorang boleh sesuka hati menaip..Bersabar je lah

0 Response to "tudung mahal..tudung murah.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme