watch out what u say

Puan X : hmm ape la die tu ntah ape2, tak bekenan betul ade ke buat macam ni, sume jawatan die nak..tak berkenan betul aku.. (~dialog Puan X apabila Puan W sentiasa terlibat aktif dengan segala aktiviti)


beberapa tahun selepas anak bujangnya meningkat dewasa dan mencapai tahap wajib kahwin:

anak bujang : mak, boleh tak tolong abang risikkan anak mak cik W (Puan W)
Puan X : anak die yang mane satu?
anak bujang : ala yang A(bukan nama sebenar) tu..Raya ni kita pegi umah die eh,merisik sekali..
Puan X : (~dalam hati : ha sudah, die ni la yang aku x berkenan, anak aku pulak nak kat anak die..)




layan kartun ini..


situasi B

Encik Z : aku kalau jadi apa kat dia dgn family dia, aku tak nak amik tau, sakit hati aku ni!!

Suatu pagi Encik Z menunggang motosikal pergi ke mana pun tak tau la kan, tetibe ntah macam mana kerana nak elakkan lubang dia terjatuh...nak bangun dah x larat, maklum la da lanjut usia..melalui jalan yang sama di mana Encik Z jatuh, adalah anak si dia yang sememang dibenci Encik Z..datang la pemuda itu membantu nya bangun dan menghantarnya pulang kerumah, perasaan insaf terbit di hati Encik Z dan bermaaf-maafan la mereka..kesimpulannya, jangan sesuka hati mebenci orang, ntah esok lusa kita susah, orang tu la yang Tuhan datangkan untuk membantu kita..

bukan Encik Z sebenar..


haaaa...penah tak situasi tu terjadi, biase tengok dalam cite2 kat tv tapi tak mustahil terjadi kan...itu la orang kata, cakap jangan ikut sedap mulut, kita tak tau, hanya Yang Di Atas Yang Maha Tahu..so bila jadi sesuatu perkara jangan sesuka menuduh atau menghukum, sebab bila menuduh, esok lusa mungkin perkara yang sama terkena balik pada kita, ntah2 orang yang kita mengata sesedap rasa tu jadi besan ke, jadi sedara ke, jadik pak menakan ke, jadik mak menakan ke..hehehe sapa yang tau...hahaha masa tu nanti baru hang tau langit tu tinggi ka rendah..~clap clap

1 Response to "watch out what u say"

  1. owh..camni tazkirah dia...clap clap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme