rambut owh rambut

Lepas bersalin ni rambut ku semakin hari semakin memenuhi segenap ruang rumah..
jenuh mengutip rambut-rambut yang luruh..
Sape-sape ade petua nak atasi masalah ni, boleh la tolong cadangkan...

Antara Tips/Petua yang di jumpai :

1. Elakkan dari menyikat rambut semasa rambut masih lagi basah 
Aku memang tak sikat rambut pun lepas mandi (dah amalkan sejak sekolah rendah, sebab seingatnya dulu baca URTV, Ella memang tak sikat rambut, rambut Ella kan cantik, so tiru la..:) ). Tapi sekarang, tak sikat pun gugur jugakk...huhu


2. Gunakan sikat lembut dan sikat rambut dgn cermat 
Kena beli sikat baru la nampaknya..sikat gigi jarang-jarang..



3. Ambil makanan berkhasiat yang kaya dengan VITAMIN B, PROTIEN & ZAT BESI 
Rasanya aku consume sume cukup, sebab sume aku belasah makan, tak de yang aku tak makan, daging, ayam, telur, roti, sayur-sayuran..


4. Potong rambut lebih pendek supaya lebih mudah dijaga & diurus
Rasanya inilah last solutionnya, potong rambut pendek..macam Halle Berry ke, Victoria Beckham ke, keira knightley tu pun bagus gak, sexy gitu..hehehe

0 Response to "rambut owh rambut"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme