zaman manusia kejam

pemupukan nilai manusia zaman sekarang :

"zaman sekarang, buat apa semua kena bagitau,
kalau tak terbitkan nanti orang ambil hasil kerja kita,
zaman sekarang nak buat semua benda bersebab,
kalau tak, nanti sia-sia katanya,
zaman sekarang orang dah tak rasa malu nak ambil hasil penat lelah kita,
lepas tu mengaku tu hak dia,
zaman sekarang ni diorang cakap matlamat menghalalkan cara,
asal matlamat tercapai, pijak orang pun diorang sanggup"


hmmm......betul ke cara ini yang kita nak praktikkan????
bila rezeki yang kita dapat tu tak berkat,
suap pulak bagi anak isteri makan,
agak-agak ape lah hasilnye ye?????

...fikir-fikirkan...

p/s : rela lagi gaji sampai 'langgar dinding' dari naik tapi 'pijak' orang lain...

0 Response to "zaman manusia kejam"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme