Kakak Alisya progress on 1y10mo

Kakak alisya yang semakin bijak, semakin petah, macam-macam benda lah yang dia nak cuba and buat..

Anak mummy yang banyak lalui dugaan demi kelangsungan hidup..kadang-kadang aku kesian jugak kat anak-anak ni, mak bapak kena pindah, anak pun kena pindah, dah seronok dengan taska lama, kena pulak masuk taska baru, suasana baru, rutin baru, kawan baru..

Awal-awal pindah dulu alisya amik masa 3 hari je untuk tak nangis bila di hantar..cumanya cikgu dia kata, memang dia senyap je la tak bersuara, main dengan kawan, tapi suara tak keluar..dah 2 bulan baru la dah kuat suaranya..dah senyum-senyum pegi skolah..lega hati mummy..

Kesiankan anak-anak huhu, bermain dengan emosi sejak dari kecik lagi..aku dulu kecik-kecik tak merasa ada pengasuh sebab mak aku tak kerja, jadi aku tak bermain dengan emosi susah hati, sedih nak pegi taska,huhu, dah anak 3 baru mak aku dapat rezeki kerja, plus arwah ayahkan meniaga malam, so siang arwah ayah jaga, duk umah la, xde la kami duk umah orang..

Kadang-kadang aku rasa macam tak nak kerja je..tapi tak kerja pun bukan senang..setiap pilihan ada pros and cons..so bertabahlah aku, think +ve yang aku diperlukan dalam bidang aku, so aku kena kerja, dan perlu jadi isteri, ibu, perkerja, anak dalam masa yang sama..

Dah melalut kemana aku pun tak tau..haha ok lah back to kakak alisya, paling geli hati bile dia cakap "emm edapnye...",bila aku hidang masakan atas meja..haha sejuk perut mummy ko ni dengar nak oii..ade jugak anak nak puji masakan kan..walaupun mummynye ni tak de la pandai masak..kikiki moga kakak membesar menjadi anak yang solehah dan berjaya di dunia & akhirat, amin..


Posted via Blogaway

0 Response to "Kakak Alisya progress on 1y10mo"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme