Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Tempat Baru

Kalau ada la pembaca blog (diulangi kalau ade pembaca la kan, hehe) yang tertanya dalam entri lepas kenapa alisya masuk taska baru. Jawapannya, kami sekeluarga dah berpindah ke tempat baru, atas tuntutan kerja.

Dah 3 bulan lebih kami berpindah dan kehidupan semakin baik di sini. Tapi tempat baru ni, shopping complex pun tak de, apatah lagi segala jenis restoran yang best-best nak ada di sini. Di sini cuma ada, kfc, marry brown, phd delivery (masa first time nak pegi makan, kami ingat pizza hut restoran, rupenya phd sahaja, aiseh kalau tau, call je hantar ke rumah kan), dan banyak seafood retaurants lah, sebab kawasan tepi laut.

Tapi jangan tertipu walaupun kawasan terpencil, tapi harga barang tetap mahal, sebab ini kawasan pelancongan, nak cari rumah sewa pun belum tentu jumpa, ramai yang prefer buat homestay.

Kalau nak amalkan pemakanan hasil laut yang segar, disinilah tempatnya. Dan ramai yang berkata, orang kawasan ni subur, sebab makan ikan fresh..haha aku datang sini baru 2 bulan dah pregnant, betul la tu kot andaian yang dibuatnya..faktor pemakanan memang menyumbang kepada faktor kesihatan kan..

Aku memang ditakdirkan agaknya untuk bekerja di kawasan yang damai, jauh dari kesesakan..tapi harga barang tetap mahal, dulu duk behrang pun macam tu..

Dah 3 bulan menetap di sini, apa yang aku boleh buat hanyalah beri tumpuan pada kerja di hari kerja, dan pada keluarga setiap hari lah of course..wiken aku tak de tempat nak pergi selain dari duk rumah spend time dengan suami & anak, tempat riadah kami adalah di tepi pantai..sihat betul cara hidup masyarakat kat sini..

Bayangkan aku yang 7 tahun hidup ulang alik, lari dari kedamaian kawasan tempat kerja untuk bersama keluarga di bandar Ipoh, tapi sekarang aku berada di bawah bumbung yang sama dari ahad sampai sabtu..hoho agak pelik pada mulanya..

Mungkin ini pendorong untuk aku sambung belajar kot (cuti belajar)..lari dari tempat ni, tapi nak cuti bersalin pulak nanti..haha Tak pe, cuba nasib jelah dulu bila iklan bukak nanto, tulis proposal aduhh,chaiyokk..

Nak kata aku ni urban x pun, cumanya aku rasa aku perlu juga menghadirkan diri ke shopping complex, cuci mata, makan lain dari makanan dirumah..bak kata suami, nanti kita nak beli baju kat mana??hahaha suami ohh suami..sebab dari kecik dah terbiasa agaknya (bak kata mak aku, dari kecik hari-hari pegi super kinta, (dulu super kinta ni shopping complex gah di Ipoh) sebab mak ayah aku beli barang mentah kat pasar Ipoh untuk meniaga.

Kesimpulannya, tempat baru ni best, cumanya jiwaku bukan di sini. Masih perlukan sesuatu untuk mengisi aktiviti di sini. En suami awal-awal dah ada geng cycling dia..Aku plan nak belajar membaking bagi sampai tahap master, tapi sejak alahan ni, mixer pun aku terbantut nak beli (maklumlah dulu pinjam mak punye je)...


Posted via Blogaway

0 Response to "Tempat Baru"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme