Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

rumah owhh rumah..

bila dah sampai umur macam ni, kita mula plan untuk naik satu-satu anak tangga kehidupan, sekarang kami suami isteri mula merancang untuk naik satu lagi anak tangga..memiliki rumah...


ye lah, betul juga kata orang, tak rugi beli rumah, makin lama harga rumah makin naik, jadi kami pun mula berkira-kira untuk buat pelaburan dengan membeli rumah, kami tak nak rumah yang besar, sekadar selesa dan mampu bayar tiap-tiap bulan pun da okay kan..

at least, bila kami balik beraya atau bercuti nanti adalah tempat persinggahan, tempat nak lepak-lepak, tampat nak basuh kain anak-anak yang mungkin belambak, sementara x de anak ni pun da terasa kain berdua ni pun da melambak, naik segan ngan mak sendiri n mak mertua, ye lah kadang-kadang kita tinggalkan pegi kerja tiba-tiba sampai umah tengok kain tu dah siap basuh, aishhhh malu nye rase...

nak bagi anak-anak selesa kan, ye lah, umur dah macam ni orang kata sedang-sedang elok la tu nak beli rumah..kami pun pikir, bila dah pencen nanti memang nak balik bermastautin di tempat kelahiran ni..

duit gaji tiap-tiap bulan habis tak nampak ke mana, so pelaburan ke atas rumah mungkin yang terbaik buat masa ni..jadi bila dah dalam otak ni ligat dok pikir pasal rumah, tangan pun laju je menaip nak cari info pasal tips yang berguna cara nak beli rumah. 

antara tempat yang selalu dikunjung adalah di FORUM KOMUNITI RESCOM [terbaca dari fb one of my schoolmate yang memang ejen hartanah].bagus juga forum ni, banyak info yang boleh didapati dari ejen-ejen hartanah ni. 

p/s : esok nak pegi jumpa lawyer, wahh nervousnye...

2 Response to "rumah owhh rumah.."

  1. Anonymous says:

    sudah settle first step...tunggu next step plak...hehehe..

    (^_-)V says:

    Alhamdulillah, nak rumah warna ape???:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme