Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

2014 flashback

Lagi berapa jam 2014 nak meninggalkan kita..tahun ni banyak suka duka, yang melanda aku..tapi semua tu mengajar aku menjadi lebih kuat dalam menempuh hidup.

1st quarter (jan-mar)
Kehidupan macam biasa, dengan alisya yang baru setahun lebih. Adakala terpaksa EL, sebab dia demam dan tak sihat. Alisya masa baby memang kerap demam, selsema, huhu sian kakak alisya. Sebab tu cuti aku sampai hujung tahun ni tinggal 0 hari..takpela kan nak buat macam mana, asalkan anak terjaga.

Aku interview kenaikan gred masa bulan 3, Alhamdulilah, everything went well.

Owh lupa pulak, atap rumah kitorang jatuh, menimpa kereta masa hujan lebat, berderai cermin kereta and kemek sket bahagian bonet kereta..dugaan wang dan harta benda..

2nd quarter (apr-jun)
April macam biasa-biasa je..tapi May, encik suami dah kena berpindah. Bermulalah episod pjj kami yang hanya berjumpa sebulan sekali..hukhuk

bulan 6 apply pindah tak berjaya, siap turun naik HQ, tapi tetap tak berjaya. Aku pasrah, stress jugak menjaga anak sorang.

3rd quarter (july-sept)
Bulan July, dikala Ramadan, result interview kenaikan pangkat keluar, Alhamdulillah berjaya, dan kena berpindah. Aku sorang je tercampak ke selatan, mungkin sebab aku apply nak pindah tak berjaya, so aku dihantar ke selatan mengikut apa yang aku minta, walaupun tempat yg aku ditempatkan kini aku tak mintak..So terima je lah, dah kira baik, dapat duduk dekat sikit dengan encik suami.

Raya kami pun kelam kabut, sebab aku kena berpindah ASAP, kalau tak effect tarikh lapor diri, sabor je la dengan sandiwara dunia ni. Raya ke-6 dah berpindah 3 beranak, angkut barang yang penting je dulu. Merasa la 3 hari duduk di hotel, macam orang nomad, sebelum urusan permohonan api air di quarters selesai. Area tempat baru ni memang bukan mudah nak dapat rumah sewa, mujur quarters ada lagi kosong.

Ogos ditempat baru, banyak yang kurang disini, walaupun fasilitinya serba baru. Ramai yang masih baru dalam sistem dan kurang pengalaman. Banyak perlu dibantu.

Full quarter (okt - dec)
Semakin terasa bebanan kerja bertambah. Diri makin rasa rindu dengan tempat lama. Di tempat lama, ramai yang berpengalaman, jadi kita senang. Di sini, kita yang berpengalaman, agak penat rasanya. Tapi apa nak buat, SYMP. Seronok juga bila difikirkan, tempat lama belum tentu orang kenal kita. Tapi ditempat baru, semua saling mengenali sebab tak ramai, tapi sebab tak ramai la kerja balik-balik orang yang sama kena buat huhu

Nov family datang menjenguk, seronok juga rasanya sesekali jadi anak perantau ada keluarga yang datang bertandang.

Dec, bekerja lah kita sekueknyo..haha cuti seminggu balik kampung, menjenguk rumah, menjenguk keluarga. Dan sepulang dari cuti, kembali dihambat kerja yang menimbum, uwaaaa..Tak terasa seperti esok dah bertukar tahun..

Selamat tinggal 2014

posted from Bloggeroid

0 Response to "2014 flashback"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme