Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers

Kek gula hangus

Semenjak masuk 2nd trimester ni, aku jadi rajin nak buat dessert. Last week aku buat agar-agar laici, then kek vanilla.
Minggu ni tangan aku gatal nak buat kek gula hangus pulak, hehe





Resepi aku ambil dari blog azlita masam manis, yang juga katanya di ambil dari k.nor. so thanks to both of them for this recipe. 😁

Tapi aku biasa la, bab menderhakakan resepi aku suka, buat kaedah cuba jaya. Butter kat umah xcukup, so aku gantikan butter dengan minyak.

pas tu, kak ita kata dia tunggu sampai 5 jam nak bagi nampak cantik lubang-lubang sarang semut tu kan..Aku tak sabo, aku tunggu sejam je..tak sanggup nak tunggu lelama..hahaha

Berdebar jugak takut tak jadi sarang semut tu sebab tak tunggu lama kan. Tapi belasah la, nanti boleh cuba lagi.

Sekali bila dah keluar dari oven, cantik jugak jadinya untuk orang yang pertama kali buat kek tu and jarang pulak buat kek kan..☺

posted from Bloggeroid

0 Response to "Kek gula hangus"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme